/\/\....NAsiB bAiK.../\/\

huhuu smlm ayah call tanyer khabar....aku tau ayah rindkn aku hehehehe...then aku tnyer ayah dh belikn tiket?..so ayh aku terkejut..tiket aper?kamu balik bln depankn?..huhuhu ayah k.long balik jumaat nielh...nasib bek ayah xbelikn lagi tiket tok bln dpan..ptutlh aku dok check2 postbox kosong jer peti tue.......



ayah aku tue klu korang nk tau mmg tegas n garang tpi hati dia lembut tau lebih2 lagi hal anak2.....mak aku slalu citer ayah aku tue pantang anak dia sakit sket mulalah dia kalut even demam skalipun..time tdo pon dia akan check bilik anak dia srang2 mnerlh tau kot2 xpsang ubat nyamuk ker @ xder selimut...klu anak dia tdo xber bantal,ayah akn angkat kepala ank dia time tdo n letak bantal bwah kepala...huhuhuh sayang ayah!!

aku ingt lgi time aku jatuh tangga n kaki aku terseliuh..time tue dh maghrib..aku dok main2 berlari ngn adik aku yang bongsu tue.....enth macam maner silap step n landing trus kaki aku terpeleot...smpai skng aku still dgr bunyi tulang crakkkk..eiiii ngeri

mak aku yg dok tgh semak buku kt bawah terkejut...trus marah2..aku dh muka nk nagis dah..yerlh sakit mkcik oiiiii....mak aku cakap"Mak dh ckp..jgn bergurau time maghrib nie..kan dh kena!!"..aku dh start nangis..huhuhu besar2 pon dh nangis...yerlh sakit+nk pitam....aku dok baring jap atas lantai then mak tanyer.."kamu ok x nie k.long?"..mmg aku xleh nk ckp..aku diam jerk..

then lepas aku sakit dh reda sket..aku try bgn tp xblh sbb kaki aku sakit sgt time tue...aper lgi aku ngesot jerlh naik tngga tok ke tingkat ats..time tue ayah tgh solat kat luar...ku pon masuk bilik adik aku..lpas tue uwaaaaaa...nangis lagi..asiseyyy!!!..nilh dialog aku n adik :-

akih : kamu jatuh tangga ker?
aku : yerlh xnmpak ker kaki bengkak nie(smbil sedu2 nangis)...waaa sakittttt
akih : bagitaulh ayah
aku : japlah ayah tgh solat

10 minutes later..:-

akih : ayah k.long jatuh tangga,kaki dia terseliuh
ayah : yer ker....nper jd mcm nie..berlari lagi kt tangga
aku : (smbil nangis)...ayah sakittttt..uwaaaaaaa
ayah : sengih jer(ayah slalu mcm tue time aku nangis dia sengih jerk)
jomlh kita pegi umh bidan
aku : (umah bidan?)hmmm mkcik yg urut mak time pantang dulu kot--sempat lgi fikir tue
time nk jalan tue seksa gila..sbelah kanan leh masuk penuh..sbelah kiri hancusss..separuh
jer boleh masuk sbb dh bengkak giler

Aku ingt ayh nk pegi umh makcik bidan rupa2nyer umh pakcik...isk aku dh cuak nie..yerlh org laki urut mau menjerit aku..dhlh tgh2 mlm isk biar betul ayh aku nie...pkciktue tnyer "naper kaki jd mcm nie"?ayah pon jwablh "dok gurau2 ngn adik dia jatuh tngga"...oh ayah kenapalh bawak k.long jmpa tukang urut lelaki..isk seram seyyy

Time dia nk pegang kaki aku yg bengkak mcm kaki gajah tue,kaki aku dh start menggigil...pkcik tue cakap "smpai ketar2 kaki dia" ...ayh smpat lagi sindir.."takutlh tue"....pakcik tue gelak jer..gelaklh pkcik..sy redha jer maunyer aku x takut..nnti dipicitnyer tmpt bengkak tue adoiiiiii.

Bila dia strt nk urut aku dh pegang kuat2 birai pangkin..yerlh mnerlh tau kot2 xthan sakit..tpi ok what pkcik ni urut..xsakit pon..dia urut pelan2 jer huhuhu..tmpt buku lali di axusik lngsung sbb urat aku tgh bengkak sbb tue kaki aku bengkak....dsebabkn insiden ini aku dpt MC dri DR Lua klinik panel tmpaty aku kjer 3 hari..hohohoho...tq yer Dr..lagipun Dr ni mem ayh aku..no rasuah2 yer..lgpun cner aku nk drive pegi tmpt kjer isk3..disebabkan insiden nie..kaki kiri aku prob sampailh skng..nk cri kasut yg sesuai pon ssh maaa

aper2 pon k.long rindu ayah,mak,buyut,angah,mekda n akih..rindu kamu smerrrrrrr!!!!

0 comments: