Dugaan

Dugaan..inikah dugaan untukku...mcm2 hal berlaku sejak akhir2 nie...adr yg kata aku ni mcm2...aper dia?...aku mls nk statekn kat sini....sbb aper?..aku mls nk fkir....cm aku pujukkan hati aku yang smer ini dugaan yang tuhan bagi....k,lu aku xkuat utk hadapi smer ni cnfrm aku pegi jauh dri sini..lagipun aku dh biasa nangs srng....xpon cari mak iti..tue jerlh port aku luahkan masalah

dan hari ini juga aku pegi kjer dgn mata yang sembab n kaki yg sakit(fai xtau..klu dia tahu aku syp teruk aku kena sbb dia xsuka aku sorokkn smething dgn dia)..kaki aku terseliuh time nak mkn smlm...aku xnmpak yg lantai kedai makn tue adr yg rendah adr yg tinggi...bl smpai kt lantai yg rendah..enth mcm mana kaki aku blh terkehel..sakit giler..tpi aku tahan(sakitnyer tuhan jer yg tau)..dgn fikiran aku yg serabut fikirkan mcm2 hal yg berlaku lately..sbb tue aku bzkn diri masuk persatuan belia nie...mapley tue siap bgn nk smbut aku..tkut aku jatuh..tapi aku xjtuh okes...aku dh biasa mkn kedai dia sbb dia member fai...

dan smlm jugaklh aku nngis dgn tersedu sedan..tiada kaitan dgn fai..tapi enthlh..ssh aku nk ckp....dgb tb2 jer aku moody on da way nk pg meeting di Pejabat Bahagian...fai dh bengng dgn aku sbb dia tnyer aku aper masalah tb2 aku syap jerk.....tpi kadang 2 aku lupa yg fai blh "baca" aper yg berlaku..it's a gift....dia pon bengang jugak ngn aku smpai dia xmkn kt kedai mapley tue..aku srng jer yg mkn..n dia ckp dia xnak masuk meeting..dia nk hilangkan diri 2 mnggu...aku senyappppp jer..xckp aper

aku tau dia xmkn sbb dia snggup tnggu aku balik kjer mkn sama2...x kat kedai mak dia(aku rindu masakan mak dia)..kedai mapley...aku pon mkn dgn keadaan tgn terketar2 nk suapkn mee greng..n dlm masa yg sama aku than air mata aku dri jatuh berderai....lepas mkn..singgah flat fai jap nak hntr brng2 dia then dia nak aku dropkan dia kt simpang depan umh dia...bila dia pegang tgn aku mnta halalkan makan minum dia smer..n dalam masa dia nak hilangkn diri tue..dia nk cuba lupakan aku...time tue air mata aku dh xtahan..time tue jugak aku meraung tersedu sedan..menangis atas bahu dia..inilah 1st time aku menangis depan lelaki..slalunyer aku mngis srng2..xpon depan mak iti.

fai ckp dia bengang ngn aku sbb sorokkan something dgn dia....dia mmg ckup pantang klu aku adr masalh aku xnak bgtau dia....dia ckp biar susah sama2..senang sama2....smpai kat kedai buku pon aku dok sedu2 lagi...tnggu fai ptstat minit mesyuarat utuk mlm tue.....bl aku lepas ngis aku rasa legaaaaa...legaaa yg teramat2 legaa....

aper2 pun aku rindu masakn mak dia....lepas ni xblhlh pegi kedai mak dia...skang pon mak dia tnyer naper aku lama xdtng mkn kt kedai tue.......xperlh makcik...nanti keter fai dh siap..tiap2 hari saya makan kat kedai makcik yer.

3 comments:

cik CumeY said...

ko kenape nie eh mal???
anything to share with me??
nowdays ko tau aku ader slalo kat bilik...
mmm...
ader mase mai lepak..

CikUmA IgarAsHi said...

yer mak iti...nnti aku lepaking kat bilik ko okes...n thanx coz sudi jd pendengar yg setia...dlu time ko prktikal..time adr masalh ko cri aku..then skng time aku aku aku adr masalh.aku cri ko....huhuh mcm tukar tmpt plakkn?...tpi tuelh aku anggap aper yg terjadi smer ni dugaan

Hasya Nur Iman said...

sabor jer laaa...