/\/\...MakaN PeTanG/DiNnEr..../\/\

hari ni smpai jer umh..aku cht ngn hubby smpai dia hbs ofis hour...smbil chat smbil wat blog..yerlh msing2 dh sonok wat blog..hubby ngn blog dia n aku ngn blog aku..tgh2 wat,msej hp msuk,ct nk dtng bilik..nk goreng aym dialh tue..tp xper aku leh tmpang sekaki
heheheh...walaupun tue aym dia tpi yg kna grengnyer aku..




nk tnggu mek tue greng smpai esklh xleh mkn..tpi klu bab masak lomak cili api,aku pass jer kt dia...huhuhuhu best ooooo dia masak...mmmmm tringtlh plak nenek aku kt jelebu...

dlu masa kecik2 nenek slalu masak lemak pucuk ubi ngn siput sedut..pntang jer dgr fmly aku nk balik,trus dia p depan umh kutip pucuk ubi..yg paling aku suka pulut kuning+sambal tumis ikn bilis yg slalu nenek wat tok bekalan time fmly aku nk balik klntn...selain plut nenek,plut mak jer yg aku mkn..org len masak aku tgk jer sbb rasa len..klu aku tringn aku suh jer mak tanak pulut n wat sambal tumis..

skang nenek aku dh uzur :(..mata dia dh xnmpak coz effect dri pembedahan kt rahang..nenek aku kn ketumbuhan so kna operate sblum bnda tu merebak jd kanser..doc dh ckp adr effect tp nenek n fmly mak aku redha jerlh...skang nenek dh xtinggal kt umh ats bukit tue(tempat aku dibesarkan dri dlm pntang - 8 bln sblum dibawa oleh fmly ku ke kltn)..dia skng tnggal ngn pak lang(lg terror masak dri mak aku)..aku tringn nk masak lomak cili api ikan/daging salai..tmpt len xder oooow...ciao

0 comments: