/\/\...BaLik Kg.../\/\

First of all,akun mntak maaf bebanyaklh yer kat k.ita n imran coz xdpt dtng ker knduri kawin..sory sgt2..bkn xnak dtng coz my sis from indon flying back to M'sia..huhuhu rindu sama dia..

aku bertolak dri kg baru dlm kol 6 ptng naik putra LRT n then naiklh komuter dri sentral ker padang jawa...lepas beli tiket,turun jer bwah ramai gilerlh org dok bratur nak naik tren yerlh time org balik kjer+student uni balik bercuti....then dlm beratur tue adrlh plk pengumuman yang tren ker p.klang rosak..aish!! tensen den...org dhlh ramai giler.

so masing2 beralih ker platform sebelah iaitu pltform ker Seremban..satu lane jer bergilir dgng tren ker p.klang n seremban...panasnyer hanya tuhan jer yg tau..mcm2 bau adr yerlh msing bru balik kjer,so fhm2 jerlh...tiap kali tren ke p.klang tiba,mulalah masing lost their manner main tolak2..isk aku rimas ngn benda2 mcm nie.

enth tren ke berapa baru aku dpt naik tpi syukurlh sbb tren yg aku naik tue xramai sgt org...setengah jam aku tnggu tren utk ke padang jawa sbb nk kejar bas di uitm..huhuhuh 2nd time aku naik bas ker kltn..dulu time aku kt langkawi...

time nk naik tren tue mmg aku kuang ajarlh sket sbb tolak org didepan aku..krang bayangknlh dlm ramai nk masuk pntu tren yg hanya muat sorang jer blh masuk drang leh tolak2..klu ikutkn aku,lambat pon xper tp bas aku kol 9pm so aper lg,i've losgt my manner and being so rude..1st time in mylife i've ,lost my manner coz what?coz everybady infront and and at my backed pushed each other..

that day is my bad day,and aku mmg kesian kat adik aku sbb xsmpat nk beli air minuman..bekal aku dh bawak awl2 dri umh coz adik aku nie klu travel mmg suka aku bawakkn bekal...mmg kesianlhkt adik aku tue...ktrang mmg betul2 haus tpi than jerlh sbb xder kedai yg terdekat dgn padang kawat Uitm tue...

then around 1@2am bas brenti kat raub,thanx god!!at least aku n adik blh mkn n beli minuman..lepas jer order air kt kedai,aku ke kedai 7E utk belikan minuman n roti tok bekalan..sampai jer ke kadai,aku tgk bkas nasi greng yg aku masak kosong....mmg betul2 lapar mamat nie..tpi aku xhbs mkn pon sbb perut dh sebu masuk angin.

kami selamat tiba di kg dlm kol 6.45 am..brenti depan umh jer huhuhuh...xyah brenti di stesen buang masa jerk...sbb umh aku betul2 depan jln yg menghubungkan k.krai ke gua musang n k.krai ke kb..sampai jer kt umh terus aku ting tong loceng umh...surprise!!!...yang paling hepi mak n ayh akulh sbb anak2 balik bercuti...cm sorang jerlh xbalik adik aku yg kt nilai,tp xper sbb dia dh balik hri tue..

sampai jer kt umh trus aku mndi + solat subuh + breakfast. segar skejap bdn aku tpi bahu still sakit sbb beg lptop aku tue berat...tpi skng dh ok..lpas jer brak2 ngn mak aku trus aku"bummmm" pengsan sampai ke petang hohoho...

isk mcm karanganlh plk aku taip nie..hmmmm byk lagi nk citer tpi esk2lh plak...mau pegi siam hohoho..mau ikut?jommmmmmmmm

0 comments: