Mum oh Mum

Ptng td tgh aku syok2 dgr radio..tb hp aku bnyi...adr call masuk from "syurgaku"...mak aku yang call..sbb pg td akku mesej ayah aku mintak diresquekn sb aku xder duit nk banjer...waaaaaaaaa

so nilah dialog antara aku n mak :-

Mak : Helo k.long mak nie

Aku : Haa mak,naper?

Mak : Kamu nak duit ker?

Aku : A'ah dh xder duit nk wat banjer

Mak : Maner pegi duit kamu sumer?

Aku : Dah xder dah mak..banyak wat banjer..fotostat smer..

Mak : Kamu nak baper?

Aku : Bagilah setakat yang mampu -(aku segan wei klu mntak duit ngn fmly,xtaulh naper..tpi tuelah family aku dh pesan awl2 even xder duit jangan sesekali pinjam dengan saper2 sbb bagi family aku , ini berkaitan dgn maruah.....mmg pantang bagi family aku)

Mak : Ok mak masukkn RM@#$@# malam nie

Aku : Ok tq mum..Mak...

Mak : yer,naper?

Aku : Mak adr rasa nak pegi KB x?

Mak : KB?alahai k.long..bukan setakat nak pegi KB..nak sebut perkataan KB pon xlepas..sangkutkat perkataan k...k...k...mak dah kering nie...asal?

Aku : Xder klu mak pegi nk minta belikan buku TWILIGHT

Mak : Aiih mak skang bintang yang "bersinar" pon dah xnampak...tunggu kamu balik jerlh

Aku n Mak : hahahahahaa

Mak : Kamu dgn "budak tue" cener?

Aku : Budak mner?(wat2 xfaham)

Mak : Alah "budak tuelh"...(nilh mak aku..xpernah nk ingt nama pkwe aku dri pakwe aku yg 1st smpai skng )

Aku : Mak nk yang maner?...calon2nyer ramai nie....entahlah mak..time k.long nak..xder pon yg nak ngorat..tpi time k.long nak mnyendiri mak aihhh berduyun2 datang

Mak : Huh..jgn nak gatal...blajar habis dulu

Aku : Habis tue mak tnyer..k.long jawablh hahahahahaha..Mak angah dah final blum?

Mak : Tengah finallah skang..Adik kamu yg sorang tue mak xrisau sbb "org kaya" bela dia

Aku : Hmmm dia tue klu ckp xder duit kat k.long mmg k.long xrisau..adr org jaga..dri atas sampai bawah...mmg xkn kebulur

Mak : Entahlah...dapat anak org kaya..risau jugak mak..entah jadi entah x..kamu tue nak kawin habis blaja dulu..faham

Aku : yerlah mak..mcmlah anak mak nie nk kawin esok..tapikan mak..k.long xnak kawinlh mak..

Mak : Bagusssss

Haa tuelah mak aku...mak aku mmg gila2 sket..ayah aku mcm tegas..klu mak aku wat lawak mulalh ayah aku cakap "mak kamu tue dh buang tebiat"..yg slalu jd mngsa buli mak aku..ayah aku hahahah...

2 comments:

cik CumeY said...

oitt..mak ko dah cakap bagus tuh..
okay..bukak buku..
jadik baby sitter tok anak2 aku..
okay?
aku upah masak lemak ari2..
hahaha..

p/s-->asal aku ngan pae suke komen kat cnie??korang tak komen pon kat blog aku..

cettt!!!!

p/s-->>blog aku dah tukar link okai???

NnF said...

maklum la blog mal ade tarikan.hahaha.xdenye mal nk cair dgn sogokan msk lemak ko ct.hihihi.